tisdag 10 februari 2009

I morgon skall jag tala med min studie och yrkesvägledare Maria om en ny praktiskplast, som jag måste ha till praktiken som vi har mellan vecka 10-14. Shit jag har haft tur som får byta plats, den förra platsen jag blev hänvisad till var 1.5 timmar hemmifrån och jag började klockan 7. då skulle jag vara tvungen att gå upp klockan halv fem. Jag bor i Tullinge och det låg i Nacka en jävla bit rent ut sagt! inte nog med det när jag hälsade på hos dem förra torsdagen blev jag dit skickad till klockan 7, och när jag kliver in så kommer chefen på stället och säger med irriterad och bestämd röst.
-Är det du som är den nya praktikanten?
-Ja det är jag, svarar jag
-Men klockan är inte åtta ännu!
- Men jag blev kallad hit till klockan sju! sa jag.

Och så fortsatte det så där. Nej jag tycker inte att de var trevliga!

Men inte nog med det. Sättet dem hanterade varorna på va totalt vårdslöst, att ens få tanken av att kasta ett litet tilltygat paket innehållande en mobiltelefon, genom luften för att sedan landa i en gallervagn tio meter bort, får mig att tänka på hur dem skulle kunna lära mig att bli en bra yrkesförare. Shit!! vilka människor det finns i vårat samhälle.

4 kommentarer:

  1. Nä, den där praktikplatsen lät inte kul :(

    SvaraRadera
  2. men vet du vad? idag har jag fått en NY plats. den ligger i Årsta så det är bara 15 minuters resväg!!!! hurra hurra!! Och jag har räknat ut att jag kan sova till 05:30 om jag börjar 7. då får jag en timmes extra sovmorro´n och så slipper jag sitta 80 minuter på en buss!!

    En glad
    Christian

    SvaraRadera
  3. Sova till 5:30...brrr!
    Varför i fridens namn måste man börja vissa jobb så himla tidigt? Vad är vitsen liksom?

    Men jättebra att du vinner en timme på morgonen, och slipper trista typerna :)

    SvaraRadera
  4. Det är inte så farligt! vanliga dagar då jag går i skolan går jag upp 06:30 så det blir bara en timme tidigare än vanligt. hade det varit 2 timmar så hade det varit mycket värre:)

    SvaraRadera